Et veldig fint bilverksted!

"Serviceverkstedet er en del av hele kundeopplevelsen"

- Philip - Servicesjef i Bilia

Et bilutstillingslokale forventes å være rent og ryddig. Hos Bilia gjelder det samme på verkstedet!

Renhold i våre lokaler er like viktig som våre serviceoppdrag kundenes biler.
Kunden forventer at det skal være orden , rent og ryddig når de kommer med bilene sine. Ingen kunder vil levere inn bilen sin hvis det er et skittent miljø, da kommer du rett og slett ikke tilbake, sier Philip, servicesjef i Bilia. Et bilutstillingslokale for salg og et verksted for reparasjoner er like viktige på sin måte. Det er en del av hele kundeopplevelsen, og du vil at den skal være så sterk og tydelig som mulig.

Kunden har tilgang til alt, og det er slik det skal være

Hos Bilia har kunden ikke bare tilgang til servicemottaket eller til utstillingslokalet for salg. Nei, her kan kunden også besøke stedet der bilen skal repareres eller vedlikeholdes. En personlig servicetekniker mottar og hjelper våre kunder med alt etter at kunden har kjøpt bil hos oss. Vi synes det er viktig å ha det personlige forholdet mellom serviceorganisasjonen og kunden - sier Philip. Hos Bilia nord i Solna i Sverige gjøres det ca. 14 000 servicesaker hvert år. Det er 44 servicesteder og en personlig servicetekniker på hvert sted. Da er det viktig at alt fungerer.

Første gang kunden kommer får du en servicecoach, i dag har Bilia fire coacher som hjelper kunden første gang
Deres oppgave er å sikre at kundene får riktig hjelp første gang og får sin personlige servicetekniker, men også å støtte alle teknikerne med det som trengs for både trivsel og med opplæring og support.

Bilia Service verkstad

"Våre teknikere håndterer kontakten med kunden selv"

– Kunderelasjonen er viktig for oss

Våre teknikere har nesten sitt eget verksted

den andre siden tror vi på konseptet med det at kunden kan bestille time direkte til teknikeren sin via internett, telefon, eller mail. Alle teknikere har sin egen "bookingslink" og følger opp deres egne kunder etter 11 måneder siden siste servicebesøk. Hver tekniker har dialog med kunden om hva som skal fikses og gir kunden grunnlag for kostnader og avtaler. Det er nesten som om hver tekniker har sitt eget verksted.

Våre ansatte kjører også rengjøringsmaskinene

Det må være rent og ryddig fordi det er det kunden forventer ved besøket. Alle våre teknikere har fått opplæring og gjennomgang av rengjøringsmaskinene, og det er også serviceteknikerne som drifter gulvvaskemaskinene selv. Rutinen er at du jevnlig vasker din egen arbeidsplass etter serviceoppdragene. Det daglige tilsynet med renholdsmaskinene forventes også av våre serviceteknikere.

Rengjøringsmaskinene som løser oppgavene

Seks renholdsmaskiner står klare i lokalene på Bilia. Alle er plassert i rommet med god nærhet for alle teknikere. Alle renholdsmaskiner har en funksjonsavtale der Hako tar seg av alt med service og reservedeler. Rutinen er at Hako besøker Bilia en gang i måneden for service og vedlikehold.

På Bilia nord i Solna i Sverige er det fem Hako Scubmaster B45 og en Hako Scrumaster B120 for de større områdene.

Bilia Service

"Hvis du har flere serviceteknikere som Daniel, kan ingenting bli bedre"

– Philip, servicesjef i Bilia

Viktig med miljøarbeid i Bilia

For Bilia er miljøarbeid utrolig viktig da de daglig håndterer oljer, smøremidler og andre væsker i sin virksomhet. Alt må ivaretas på best mulig måte. Dette gjelder også alt skittenvannet i rengjøringsmaskinene. Dette har vi løst ved å pumpe skittenvannet fra rensemaskinen til en stor tank som rommer 1500 liter, som Ragnsells så kommer og tømmer hver uke.

Vi avslutter møtet med å spørre

Hva kan bli bedre med samarbeidet mellom Hako og Bilia?

Philip gir ekstra ros til Hakos servicetekniker Daniel. Han ringer alltid når han skal komme, kunngjør hva han har gjort og forteller når han går. Sånn må det være. Det er akkurat det samme med våre egne serviceteknikere, og det er slik vi ønsker at kundene våre skal føle seg etterpå.

Hvis du bare har flere serviceteknikere som Daniel Dobrowolski , kan ingenting bli bedre - avslutter Philip.

SLIK BLIR DU PROFF PÅ FINE OVERFLATER

Ta kontakt i dag – for bedrifter kan vi komme ut til deg for en maskindemo i et ekte miljø! Oppdag selv vårt profesjonelle utvalg av gulvvaskemaskiner, feiemaskiner, støvsugere, tepperensere, robotrengjøring og mye mer!

Hvis du er usikker på hva som passer deg, kan du kontakte våre spesialister for raskt og enkelt å få gratis råd om hvordan du kan gjøre dine offentlige eller kommersielle områder profesjonelt rene!

Vi elsker fine overflater, og det tror vi at både du og kundene dine også gjør!

 

Les også